Δευτέρα, 29 Μαΐου 2017

«Η πρόοδος συνδέεται με την χειραφέτηση της κοινωνίας»
Γιώργος Κοντογιώργης



-Γιατί η Αριστερά μεταλλάχθηκε στις μέρες μας;

« Δεν μεταλλάχθηκε. Απλώς ανέβηκε ψηλά και φάνηκε η γύμνια της. Η Αριστερά δεν πληροφορήθηκε ακόμη τη σημασία των αλλαγών που έχουν συντελεσθεί εμφανώς πια από τη δεκαετία του 1980 και προσεγγίζει την κοινωνία ως εάν αυτή διέρχεται ακόμη το στάδιο της αποφεουδαλικοποίησής της. Η μεν Αριστερά διακινεί ιδεολογίες και συστήματα που κανένας πια δεν επικαλείται, αναφερόμενη σε κοινωνικές δυνάμεις που έπαψαν να υπάρχουν. Ο κόσμος άλλαξε και έχει ήδη εισέλθει σε μια νέα φάση της ανθρωποκεντρικής μετάβασης, ενώ την ίδια στιγμή η Αριστερά επιμένει να επικαλείται εργαλεία πολιτικής δράσης της παλαιολιθικής εποχής. Την είδαμε στο πρόσφατο παρελθόν να επαγγέλλεται την «παγκοσμιοποίηση» των κινημάτων, τώρα δε να ευαγγελίζεται την παράδοση του δημοσίου χώρου στις λεγόμενες ΜΚΟ, δηλαδή στις πλέον απεχθείς συνιστώσες της διεθνούς των αγορών. Από τη στιγμή που η Αριστερά έχασε τελικά το ηθικό πλεονέκτημα του παρελθόντος, την υποστήριξη των ασθενέστερων ομάδων της κοινωνίας των πολιτών, μεταβλήθηκε η ίδια σε ιδεολογική και πολιτική συνιστώσα των δυνάμεων που διαφεντεύουν το πλανητικό σύμπαν. Και όλα αυτά για μια θέση εκτελεστικού υπομείονος. Άλλωστε, καιρό πριν η κοινωνία την είχε ταξινομήσει διαισθαντικά στο περιθώριο και η ίδια αυτοπεριορισθεί σε έναν απεχθή παρασιτικό ρόλο, στην περίμετρο του κράτους…»

-Εκτιμάτε ότι οδηγείται στο οστεοφυλάκιο της ιστορίας;

« Προφανώς. Διότι επειδή αδυνατεί να παρακολουθήσει την ιστορία σύρεται ασθμαίνοντας πίσω από τις εξελίξεις. Βιώνει εμμονικά το παρελθόν και μάλιστα μια εποχή, εκείνη του δυτικοευρωπαϊκού διαφωτισμού, του οποίου τα γνωστικά, αξιακά, ιδεολογικά και θεσμικά εργαλεία έχουν πια εγκατασταθεί στο οστεοφυλάκιο της προϊστορίας. Αντιλαμβάνεται τις εξελίξεις που συντελούνται στην εποχή μας ως μια επιστροφή στο φεουδαλικό προηγούμενο και όχι ως μια νέα φάση της ανθρωποκεντρικής ιστορίας. Έτσι, αντί να αναλάβει την ηγεσία της μετάβασης και των κοινωνιών στη νέα εποχή, προκειμένου να αποκατασταθούν οι συσχετισμοί και να επανέλθει ο σκοπός της πολιτικής στο κοινό συμφέρον, έχει επιδοθεί σε ένα άνευ προηγουμένου εγχείρημα να εγκιβωτίσει τις κοινωνίες σε ένα παρελθόν που παρήλθε ανεπιστρεπτί. Το χειρότερο είναι ότι η Αριστερά κυριαρχείται από μια απόλυτη άρνηση να βγει από το σπήλαιο της άγνοιας στο ξέφωτο της γνώσης, έχοντας επιλέξει να επιβιώνει στη σκιά του ηγεμόνα στον πλανήτη των πιθήκων. Στην περίπτωση της ελληνικής Αριστεράς η αλληγορία του σπηλαίου του Πλάτωνα δένει παραδειγματικά με την άλλη αλληγορία του κινηματογραφικού έργου «ο πλανήτης των πιθήκων». Δε γνωρίζει, δεν διαθέτει γνωσιολογία της ανθρώπινης κατάστασης, συγχρόνως όμως καταπολεμά κάθε γνωστικό εγχείρημα, με προοδευτικό πρόσημο, καθώς το θεωρεί ως απειλή για την πολιτικά παρασιτικό της βίο. Η ελληνική Αριστερά στο πλαίσιο αυτό πάσχει από κανιβαλισμό. Επικαλείται τις παρωχημένες βεβαιότητες της διεθνούς Αριστεράς για να νομιμοποιήσει το όλως απεχθές δεσποτικό κράτος της δυναστικής κομματοκρατίας. Θα έλεγα μάλιστα ότι έχει μεταβληθεί σε ιδεολογικό και πολιτικό παραστάτη της παρασιτικής λογικής του, η οποία ενοχοποιείται για την αλυσίδα των καταστροφών που έχει υποστεί ο ελληνικό κόσμος από το 1832 έως σήμερα. Το να κατακρατείς μια ολόκληρη κοινωνία δέσμια στις αλυσίδες του δυνάστη/κράτους μόνο και μόνο για να βιώνεις τον παρασιτικό σου βίο ή έστω για να μεταταχθείς στη θέση του ηγεμόνα στοιχειοθετεί από μόνο του την έξοδο από την ιστορία.»

http://pathosgialefteria.blogspot.gr/20…/…/blog-post_62.html
Κυριακή, 29 Μαΐου 2016
Γιώργος Κοντογιώργης: «Η πρόοδος συνδέεται με την χειραφέτηση της κοινωνίας»...
Συνέντευξη στον ΓΙΩΡΓΟ ΚΙΟΥΣΗ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου